10 טיפים למיטת מעבר / שיר גפסון

האם האוצר הקטן שלך כבר התחיל/ה לטפס או להראות סימני טיפוס מעל מיטת התינוק?!\nהאם גובה בית השחי של האוצר הקטן שלך כבר עובר את גובה הסורג במיטת התינוק?!\nהאם את דואגת שמיטת התינוק כבר קטנה למימדיו? או שנשקפת סכנה כלשהי לתינוק במיטת התינוק?!\nכנראה שזה הזמן הנכון (!) להעביר את הפעוט היקר שלך למיטת מעבר!\n

אז איך עושים את זה?!

\n

ריכזתי במיוחד בשבילך את עשרת טיפים שיוכלו לעזור לך ולאוצר הקטן:

\n

1. לפני המעבר למיטת מעבר- רצוי ללמד את הפעוט/ה הירדמות עצמאית במיטת התינוק. כך המעבר יהיה קל יותר לשני הצדדים.

\n

2. אם החלטת להעביר את הפעוט/ה למיטת מעבר, לא חוזרים אחורה! אין להשאיר את מיטת התינוק “למקרה ש…”. עצם העובדה שמיטת התינוק עוד תהיה באזור עלולה לבלבל את הפעוט/ה הקטנים ולהקשות עליכם להיות עקביים מול הקטנטנים למעבר.

\n

3. התחילו את המעבר כשאתם פנויים רגשית ופיזית להתמודד עם המעבר והשלכותיו. זיכרו שמדובר בשינוי עצום עבור ילדכם שמכיר את מיטת התינוק מיום היוולדו. היו סבלניים. ייתכן והוא יהיה זקוק ללילה אחד כדי להסתגל וייתכן כי יזדקק גם ליותר. ככל שתבואו מוכנים נפשית לשינוי יהיה לכם יותר קל להעביר את המסר לילדכם.

\n

4. שתפו את הילד בתהליך. הסבירו לילד בהתאם לגילו שהוא / היא יקבלו מיטה חדשה של גדולים! עשו חגיגה מהאירוע! ניתן לשתף אותו בבחירת מצעים חדשים למיטה. להקריא לו ספרים בנושא או להמציא סיפורים עבורו…. סומכת על היצירתיות שלכם! 🙂

\n

5. הימים הראשונים לשינוי יהיו אלו שיקבעו את הטון להתנהלות במיטה החדשה! הגדירו כללים ברורים לפעוט/ה וגם לעצמכם! אנחנו יודעים לשכנע את עצמינו בצורה מדהימה שלילד קשה…. ושהוא זקוק לנו …… ושהוא יודע להירדם רק במיטה של אמא ואבא או במיטת תינוק…. אבל היי (!!!) זיכרו שבגן הוא יודע להירדם יופי גם בלעדיכם! ולפעמים גם אצל סבא וסבתא! הגבולות לשינוי והגדרת המצב תלויה בכם! הציבו גבולות ברורים!

\n

6. בימים הראשונים למעבר, במידה ויהיה קושי ניתן לשבת ליד מיטת הילד. ניתן ללטף, ניתן להיות שם אם זקוק לנוכחות שלכם. זיכרו גם לצאת כאשר אתם מרגישים שהוא רגוע וכבר לא צריך אתכם שם. ייתכן ותצטרכו לכל שלב כזה מספר ימים וייתכן גם דקות ספורות. הקשיבו לילדים שלכם! עשו מה שנראה לכם נכון. הקפידו על אווירה נינוחה לכל אורך התהליך!

\n

7. הקפידו להכניס לטקס השינה את כל הסיבות האפשריות לקימה של הפעוט/ה שלכם במהלך הלילה או ההרדמה: “אתה רוצה לעשות פיפי?! אוקיי עכשיו הולכים לעשות פיפי”, “אתה רוצה לשתות מים?! עכשיו שותים מים!”

\n

8. אם הילד קם במהלך הלילה או ההרדמה חשוב להגיב באותה הצורה בכל פעם! (כן, כן! ב-כ-ל פ-ע-ם!!!). רק כך הוא ילמד שאתם מתכוונים למה שאתם אומרים. מספיקה פעם אחת בלבד שתוותרו לו כדי שהוא ילמד שמאד קל לשבור את הגבולות שלכם…. (כמובן שבזמן מחלה לא עלינו מתנהלים אחרת….) כשהקטנים קמים מהמיטה חשוב להוביל אותם חזרה למיטה כאשר אוחזים בידם. בהמשך זה ייעשה ע”י מתן הוראה בלבד!

\n

9. אם לילד יש פחד כלשהו ממשהו בחדר/ חלום רע שסיפר לכם עליו בגילאים הבוגרים יותר- אל תשללו את הרגש שלו! הילדים לא מבינים הגיון! צריך להיות יצירתיים ולהיכנס לעולם שלהם. צריך לחשוב מה מקור הפחד ולעזור לילד להתמודד איתו. אל תאמרו לו “אין לך ממה לפחד”- הוא לא יבין את זה! בעולם שלו יש מפלצות בארון או מתחת למיטה והן מאד מפחידות! ערכו טקס גירוש מפלצות ביחד איתו אם צריך….. תנו לו חפץ כלשהו או בובה שתשמור עליו אם צריך…. חשוב לשים לב כמובן שזה לא הופך להיות משחק של בדיקת גבולות מולכם!

\n

10. תנשמו! הכל עובר בסוף! ככה אותי לימדו… זיכרו שאף חייל בן 18 לא ישן במיטת תינוק או במיטת ההורים. אני מקווה כך לפחות!

טיפים לגמילה מחיתול / קרין שמואלי ויזל
התאמת משחקים לגיל הילד / לי-את רטנר בית הלוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Viewed
ניווט
סגירה

סל הקניות שלי

סגירה

מוצרים שאהבתי

Recently Viewed

Close

נהדר לראות אותך כאן!

סיסמה תישלח אל כתובת הדוא״ל שצירפת.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

כבר יש לך חשבון?

סגירה

קטגוריות

[]