מזון

טעימות לתינוק – עם אילו מזונות כדאי להתחיל?

שנת התינוק הראשונה גדושה בהרפתקאות, גילויים חדשים ומרגשים שהוא חווה וביניהם – סוגי מזון שונים איתם הוא מתנסה בפעם הראשונה. בהמלצת משרד הבריאות, עד גיל 6 חודשים מומלץ שתינוקות יצרכו אך ורק חלב אם ובמידה שהנקה בלעדית אינה מתאפשרת – תמ”ל. בגיל חצי שנה חלב האם או התמ”ל ממשיכים להוות את המרכיב המרכזי בתזונה אך אליו מתווספים בהדרגה גם מזונות מוצקים שיחשפו אותו לטעמים ולמרקמים חדשים ויספקו לו את כל צרכיו התזונתיים כדי להמשיך לגדול ולהתפתח\r\n\r\nריכזנו עבורכן סוגי מזונות מוצקים שונים שכדאי להתחיל ולשלב בתפריט התזונתי של תינוקכן במהלך הטעימות הראשונות, החל מגיל חצי שנה.\r\n

    \r\n

  • ירקות– תינוקות יכולים לאכול סוגי ירקות שונים החל מגיל חצי שנה. אחד הפופולריים שבהם הוא גזר. ירק השורש הזה מכיל בטא-קרוטן, אשר מסייע להתפתחות הבריאה של העור, העיניים והמערכת החיסונית של התינוק. בנוסף בגזר יש כמות גבוהה של ויטמינים מסוג C, K ו-B8, יחד עם סידן, חומצה פולית, אשלגן, ברזל, נחושת ומנגן. התחילו במרקם מחיתי של גזר לאחר אידוי (או בישול) ובהמשך, סביב גיל 8-9 חודשים וכדי לעודד מיומנויות אכילה עצמאית הציעו חתיכות ירקות מאודים אותן התינוק יוכל לאחוז ולאכול לבד (כמובן תמיד בהשגחת מבוגר) מחקר מעניין שנערך בקרב נשים בהריון מצא כי העובר נחשף לטעמים עוד בבטן אמו וכך, תינוקות אשר אמן אכלה גזר במהלך ההיריון קיבלו אותו בקלות ובמהירות לעומת תינוקות אשר אמן לא אכלה גזר בהריון, מה שמעיד על כך שיש לנו יכולת לעצב את העדפות הטעם של התינוק כבר החל משלב ההיריון.
  • \r\n

  • דייסות דגנים ייעודיות לתינוק- דייסה היא ארוחה מצויינת לתינוקות בשלב ביסוס ארוחת מוצקים. את פתיתי הדייסה מוסיפים לחלב אם או לתמ”ל ועל כן ניתן להניח שהטעם המוכר לתינוק יגבירו את סיכויי ההתקבלות שלה על ידו. הדייסה מהווה דרך נהדרת לתת לתינוק את הדגנים הראשונים שלו והיא מגיעה במרקם ובהרכב שהותאמו במיוחד לתינוקות. משרד הבריאות ממליץ על תפריט עשיר בברזל ומנת דייסה להאכלה בכפית מספקת כ-40% מהקצובה היומית המומלצת לתינוקות בגיל זה! הדייסה מוסיפה גיוון לחוש הטעם ובנוסף, המרקם של המזון מאפשר האכלה בכפית, לא רק בבקבוק. בגיל זה ההתפתחות המוטורית של התינוק חשובה במיוחד ואכילה בכפית מומלצת לצורך מוטוריקה של הפה. שוק הדייסות מציע מבחר גדול של דייסות מסוגים שונים: דגנים מעורבים, קורנפלור, אורז, סולת, ואפילו וניל ופירות.\r\nניתן להשתמש בדייסה גם לצורך הסמכה של מזון התינוקות, אפשר להוסיף אותה למרק ירקות, למחית או לתערובת פירות, לצורך העשרה קלורית ובפרט להעשרה בברזל.
  • \r\n

\r\n

    \r\n

  • בטטה – כמו הגזר גם הבטטה עשירה בבטא-קרוטן שתוכלו לספק לתינוקכם, אשר כפי שהוזכר כבר קודם לכן מסייע להתפתחות הבריאה של העור, העיניים והמערכת החיסונית. תינוקות אוהבים אותה במיוחד בשל טעמה המתקתק. יש לקלף את הבטטה לפני הבישול/האידוי ולשטוף היטב במים.\r\nניתן למעוך את הבטטה לפירה, להוסיף מעט מים/חלב אם/פורמולה כדי לדלל טרם ההגשה.
  • \r\n

\r\nברוקולי – מכיל כמות גבוהה של ויטמין C אשר מחזק את המערכת החיסונית של התינוק, סידן אשר משפר את הראייה ומונע נזק לתאים, סיבים שמסייעים לתהליכי העיכול וגם מספר ויטמינים מסוג B, אשר משפרים את תפקוד מערכת העצבים. בנוסף לכל אלה בברוקולי יש גם ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, אבץ וחומצה פולית. לברוקולי יש טעם מעט מריר ושונה ממזה של שאר המאכלים שברשימה, כך שמומלץ להכיר גם אותו לתינוק כמה שיותר מוקדם על מנת שינסה כמה שיותר טעמים בשנתו הראשונה, מה שיגביר את הדיכוי לפתיחותו לטעמים מורכבים ויקטין את הסיכוי.

להיות בראש שקט: טיפול ומניעת כינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Viewed
ניווט
סגירה

סל הקניות שלי

סגירה

מוצרים שאהבתי

Recently Viewed

Close

נהדר לראות אותך כאן!

סיסמה תישלח אל כתובת הדוא״ל שצירפת.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

כבר יש לך חשבון?

סגירה

קטגוריות

[]