שגרת “זמן על הבטן”

שגרת “זמן על הבטן”

\nנכתב ע”י העמותה האמריקאית לריפוי בעיסוק, תורגם ע”י ליאת רטנר (מה שמעניין OT)\n\n \n\nשכיבה על הבטן היא פעילות חשובה להתפתחות תינוק בין היתר ע”י האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים (AAP). מאחר ומומלץ שתינוקות יישנו על הגב מטעמי בטיחות, תינוקות זקוקים לזמן על הבטן תוך כדי פיקוח במהלך השעת בהן הם ערים כדי לחזק את הראש, הצוואר, ואת שרירי הגוף העליונים. שכיבה על הבטן עוזרת לבנות את הכוח ואת התיאום הנדרש עבור גלגול, זחילה, הושטת יד ומשחק.\n\nתוצאת תמונה עבור שכיבה על הבטן\n\nמרפאים בעיסוק מקדמים את ההתפתחות של הילד באמצעות פעילויות כגון שכיבה על הבטן, והם יכולים לעזור להפוך את הזמן הזה לחלק קבוע בשגרה היומית. הטיפים הבאים הם ממרפאים בעיסוק העובדים עם תינוקות על זמן הבטן.\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

\n

הפכו את השכיבה על הבטן לחלק משגרת היום שלכם התחילו עם 3-5 דקות בכל פעם, סה”כ 40-60 דקות מדי יום. זמן הבטן יכול להיעשות בפרקי זמן קצרים במהלך היום, לפי הסובלנות והצרכים של התינוק.\n\nשימו לב לסימנים כשהתינוק מתעייף, בוכה או מביע חוסר שקט, והקפידו לסיים את זמן הבטן לפני שהתינוק יתעייף.\n\nשלבו את זמן השכיבה על הבטן בפעילויות שגם ככה עושים עושה עם התינוק, כמו לאחר אמבטיה בזמן הייבוש במגבת, בזמן החלפת חיתולים או עיסוי בקרם גוף.\n\nכאשר מנסים לעזור לתינוק להוציא גזים לאחר הארוחה, הניחו אותו על הירכיים שלכם על הבטן.\n\nזה אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לקרוא לתינוק, הזמן בשכיבה על הבטן הוא הזדמנות מצוינת לסיפור.
שיפור היכולת של התינוק לשכב על הבטן משפרת את יכולת ההשטה והמשחק בעוד התינוק שלך משחק על בטנו,החזיקו צעצוע מול פניו כדי להסב את תשומת לבו. זה יעודד את התינוק להרים את ראשו ולנסות להגיע אל הצעצוע. שבו או שכבו מול התינוק במהלך זמן השכיבה על הבטן לצורך שמירה על בטיחות ופיקוח.\n\nבמהלך זמן הבטן, ארגנו צעצועים במעגל סביב התינוק כדי לקדם סיבוב על הציר והגעה לצעצועים בכיוונים שונים.\n\nחשוב ליזום קשר עין ולדבר או לשיר לתינוק בזמן שהוא על הבטן, זה יעלה את רמת העניין שלו ויניע אותו לשתף פעולה.\n\nעודדו את התינוק להרים את הראש, להגיע ולשחק כשהוא רואה את הפנים ושומע את הקול שלכם. עודדו את כל המשפחה שלך להשתתף.
מנחים שונים כדי לעודד את התינוק לשכב על הבטן גלגלו מגבת דקה או שמיכה כדי לספק תמיכה נוספת במהלך זמן השכיבה על הבטן. מניחים את ההגבהה מתחת לחזהו של התינוק, ומניחים את זרועותיו על הרצפה, כשידיו מושטות לפנים. הסנטר של התינוק צריך להיות ממוקם תמיד מעל ההגבהה כך שדרכי הנשימה אינן חסומות.\n\nבמהלך האימון התינוק חייב להיות תמיד תחת פיקוח.\n\nהקפידו שהתינוק מחלק את משקלו באופן שווה על שני צידי הגוף שלו בזמן השכיבה על בטנו כדי לחזק את השרירים באופן שווה.\n\n \n\nהגבילו את הזמן שבו התינוק נמצא על גבי נדנדות, טרמפולינות ועוד ציוד לתינוק, ועודדו משחק פעיל כדי לחזק את השרירים שלו דרך זמן השכיבה על הבטן.
שימוש בכלל החושים בזמן השכיבה על הבטן הניחו מראה מפלסטיק מול התינוק כדי לעודד הרמת הראש והתבוננות על ההשתקפות.\n\nהשתמשו בשמיכות או במגבות עם מרקמים וצבעים שונים, כך שהתינוק יוכל לחוות תחושות ויזואליות ומגע שונות (למשל, מעבר בין מגבת, בד ושמיכת צמר).
צאו מהקופסא! חישבו על דרכים חדשות לשכיבה על הבטן תנוחות למטפל/ הורה:\n\nדרך מצוינת לשכיבה על הבטן היא למקם את התינוק על הבטן או החזה שלכם בזמן שאתם ערים במצב יציב על כיסא, מיטה או הרצפה. זוהי גם דרך מצוינת להתחיל את זמן הבטן עם תינוק.\n\nמנחים לתינוקות:\n\nשכיבה על הצד היא עוד אפשרות למקם את התינוק. מקמו את התינוק על שמיכה על צדו, ותימכו בגבו בידך או השתמשו בשמיכה קטנה מגולגלת. ודאו כי שתי הידיים של התינוק מולו, כופפו את הירכיים ואת הברכיים כך שיהיה לתינוק נוח. עמדה זו יכולה גם לסייע להגיע לצעצוע ולשחק.

\n \n\nזקוקים למידע נוסף?\n\nמרפאים בעיסוק התפתחותיים מקדמים את ההשתתפות של כל הילדים ובני משפחותיהם בפעילויות היומיום (או עיסוקים), כולל זמן שכיבה על הבטן, כדי להקל על ההתפתחות. כאשר יש תחום מסוים שבו מתעוררת דאגה, המרפא בעיסוק יכול לייצר תכנית התערבות אישית המבוססת על הצרכים הספציפיים של הילד ושל המשפחה.\n\nמרפאים בעיסוק עובדים עם ילדים בביתם, בבית הספר, בקליניקה פרטית, בבתי חולים לילדים ובמקומות קהילתיים אחרים, ומספקים התערבויות אישיות, הולמות ויעילות.\n\nריפוי בעיסוק הוא מקצוע ממערך שירותי הבריאות, השיקום והחינוך. מרפאים בעיסוק מסייעים לאנשים לאורך החיים להשתתף בדברים שהם רוצים וצריכים לעשות באמצעות השימוש הטיפולי בפעילויות היומיומיות\n\n \n\nhttps://www.facebook.com/Interesting.OT/

התאמת משחקים לגיל הילד / לי-את רטנר בית הלוי
איך תדעי מתי נכון להתחיל תהליך גמילה מחיתול?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Viewed
ניווט
סגירה

סל הקניות שלי

סגירה

מוצרים שאהבתי

Recently Viewed

Close

נהדר לראות אותך כאן!

סיסמה תישלח אל כתובת הדוא״ל שצירפת.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

כבר יש לך חשבון?

סגירה

קטגוריות

[]