ילדים מול המסך

ילדים מול המסך\r\n\r\nהחופש הגדול כבר אוטוטו כאן ולהרבה הורים יש כרגע דילמה לא קלה בנוגע לשימוש במסכים:\r\n

האם וכמה זמן לאפשר לילדים לשבת מול המחשב/ טלוויזיה/ סמארטפון/ טאבלט?

\r\n

\r\n

\r\n

“שימוש במסכים” הוא ביטוי מכליל; יש להבחין בין צפייה פאסיבית בטלוויזיה, משחק אינטראקטיבי במחשב/טאבלט או שימוש ברשתות החברתיות בסמארטפון.

\r\n

בחמש עשרה השנים האחרונות וממש עד לאחרונה, ההנחיה של איגוד רופאי הילדים האמריקאי (AAP) הייתה להגביל את שעות השימוש עד לשעתיים ביום (לילדים מתחת לגיל שנתיים ההמלצה הייתה הימנעות מוחלטת משימוש במסכים). אבל לפני כחצי שנה החליטו באיגוד, לשנות ולעדכן את ההמלצות, בעקבות מחקרים חדשים והניסיון שמתחיל להצטבר מאז הומצא האייפון הראשון.

\r\n

אני חושבת שלא צריך לחשוש כל כך מלאפשר לילדים להשתמש במסכים, במיוחד בזמן החופש הגדול, כל עוד הדבר נעשה במידה ובפיקוח (כללי אצבע לפיקוח בהמשך המאמר). לדעתי מדובר פה בעיקר על עניין של גבולות ושמירה על סדר יום.

\r\n

\r\n

\r\n

המלצות לכללי פיקוח

\r\n

• להקפיד שלא להציב בחדר הילדים טלוויזיה או מחשב ולא לאפשר לילד לאכול או להירדם מול המסך.

\r\n

• לאתרים הדורשים רישום רצוי להירשם בכתובת הדוא”ל שלכם ולא שלהם.

\r\n

• הפעילו מצב חיפוש בטוח בגוגל (בהגדרות), על מנת שלא ייתקלו בתוכן לא הולם עבורם.

\r\n

• שננו עם ילדיכם את כללי הבטיחות – לא נותנים פרטים אישיים באינטרנט לאף אחד, ולא מעלים תמונות אישיות.

\r\n

• שוחחו עם הילדים על הסכנות בגלישה לא מבוקרת באינטרנט (שיימינג, התחזות, שידול קטינים, הסתה לאלימות חברתית, חרמות וכו’).

\r\n

• רצוי להחתים ילדים המקבלים מכשיר טלפון אישי, על הסכם, בו נכללים אותם דגשים להתנהגות רצויה ולא רצויה ברשתות החברתיות (ניתן למצוא דוגמאות להסכמים באינטרנט).

\r\n

• שני דגשים חשובים להורים של משתמשי אפליקציית פוקימון גו: לפני מספר שבועות נכנס לחיינו משחק חדשני ופורץ דרך ‘פוקימון גו’ – סופסוף יש מענה לטענה שהמסכים מונעים מילדינו לצאת החוצה ולשחק בחוץ… רגע לפני שהם יוצאים לתור אחר פוקימונים ופיקצו’יים ביישנים.

\r\n

\r\n

\r\n

– ראשית, הסכנה המרכזית היא היסח הדעת ליד כבישים ודרכי תחבורה. יש להקפיד ולהדגיש כי לא משחקים בקרבת הכביש וכי בעת חציית כביש בשום פנים ואופן לא מסתכלים במסך!

\r\n

– שנית, יש להזכיר כי המשחק אמנם מעודד שיתוף בידע ומעורר שיחה עם שאר השחקנים בסביבתך, אבל צריך לזכור לא לשוחח עם זרים מבוגרים, ולא להתפתות ללכת איתם, בטח שלא לדרכים צדדיות, בחיפוש אחר פוקימונים.

\r\n

\r\n

\r\n

תמיד רצוי להקפיד על דוגמא אישית. חשוב שגם אנחנו ההורים נקפיד על שימוש מתון במסכים, ולא נמצא את עצמינו צועקים על הילד שיעזוב את המחשב תוך כדי שאנחנו מרפרפים על הפיד בפייסבוק.

\r\n

\r\n

כשיש לכם מעט זמן פנוי, הציעו אתם פעילות/משחק משותפים. אל תמנעו מלהפשיל שרוולים ולהשתטות עם הילדים. כל ילד יעדיף משחק מהנה עם אבא או אמא על פני בהייה בשידור חוזר של תכנית טלוויזיה, אהובה ככל שתהיה.

\r\n

\r\n

\r\n

המאמר מאת: איתמר קורן – מנחה קבוצות הורים ומדריך הורים פרטני. 

\r\n

\r\n

הורים מתבגרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Viewed
ניווט
סגירה

סל הקניות שלי

סגירה

מוצרים שאהבתי

Recently Viewed

Close

נהדר לראות אותך כאן!

סיסמה תישלח אל כתובת הדוא״ל שצירפת.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

כבר יש לך חשבון?

סגירה

קטגוריות

[]