מהו משחק?\n\nמשחק הוא פעילות המונעת בדרך כלל ממקור פנימי ומספקת הנאה, שעשוע ולמידה, מתקיימת לאורך מעגל החיים. המשחק כולל פעילות נוירו-מוסקולרית, חושית וקוגניטיבית. משחק מוגדר כתהליך למידה עם אובייקטים אנושיים ולא אנושיים. המשחק מתקיים באופן אוטומטי ובאמצעותו הילד לומד על העולם, רוכש שליטה על גופו וסביבתו. הוא לומד חוקים ושפה שיאפשרו לו להתמודד עם דרישות הסביבה.\n\nכיום, בכל יום חברות הצעצועים מוציאות צעצוע חדש- מהבהב יותר ומרעיש יותר אך חשוב לציין כי אורות מהבהבים ורעש חזק תכונות אלה הן בהכרח התכונות הטובות ביותר לצמיחה והתפתחות של ילד.\n\nלמרות שאנחנו רק אימהות צעירות, אנחנו בעסק של רכישת הצעצועים כבר זמן מה. זה אתגר גם בשבילנו ללכת במעברי חנויות צעצועים ולפענח אילו צעצועים יעוררו מוטיבציה אצל הילדים שמטופלים אצלנו תמיד היה אתגר. אילו צעצועים ישפרו בצורה הכי מעניינת את המיומנויות המוטוריות העדינות, הגסות והתחושתיות מבלי לבזבז כסף רב.\n\nלמען האמת, פריטים ביתיים בסיסיים או פריטים ממוחזרים יכולים לתת מענה מצוין. אבל, כשרוצים להפתיע את הילד עם צעצוע, היינו רוצים שהוא לא יהיה רק חדש ומהנה, אלא מועיל להתפתחות שלהם. אז הנה כמה המועדפים שלנו:\n\nתינוקות (לידה עד גיל שנה): בגילאים האלה תינוקות רוצים לחקור, להשיג שליטה ומודעות לגופם. הם לומדים להתמקד באנשים ובחפצים, להגיע ולגעת בצעצועים, לחקור הכל דרך החושים, דרך הידיים, הרגליים, הפה. בצעצועים הטובים ביותר בשלב הזה יש רכיבים חושיים חזקים: צבעים בהירים, מרקמים, ורעשים (עדיף לא חזקים). חשוב לקחת בחשבון שהצעצועים צריכים להיות בטוחים להכנסה לפה, לזריקה ולהטחה על הרצפה. מסוכנים מאוד משחקים שעשויים מחומרים שהילד עשוי לשבור ולהיפצע או לבלוע חלקיקים לכן חשוב להקפיד לרכוש צעצועים מחברות שמתמחות בצעצועים לגיל הזה.\n\n** משחקים מומלצים: מגדל טבעות, מבוכי חרוזים, רעשנים, ספרי בד, אוניברסיטה, מראות, משחקים מתגלגלים כמו כדורים ומכוניות, קוביות רכות, שולחן פעילות.\n\nפעוטות (גילאי שנה עד 3): לפעוטות התנועה חשובה מאוד! עכשיו הם יכולים לחקור את סביבתם בדרכים רבות ומגוונות. הם מתחילים לבנות ביטחון שמוביל לעצמאות ויחד עם זאת לשכלל את המיומנויות המוטוריות הגסות והעדינות. זהו גם זמן חשוב ללמידה ושילוב של משחקי דמיון !\n\n** משחקים מומלצים : קוביות עץ, התאמת צורות, פאזלי עץ, משחקים שאפשר להסיע (בימבה, תלת אופן), משחקים שמערבים פעילות של שתי הידיים יחד – משחקי הרכבות, משחקים שמעודדים משחק דמיוני (מטבח, כלי עבודה), משחק במרקמים שונים – צבעי ידיים למשל, וחשוב מאוד – ספרים, ספרים, ספרים.\n\nילדי הגן ( גילאי 3-5) : ילדי הגן משכללים את כישוריהם ומרחיבים את משחקם במצבים חברתיים ופעילויות קבוצתיות. הם ממשיכים להשיג עצמאות ולפתח את המוטוריקה שלהם. הם נמשכים לעתים קרובות לצעצועים זהים לאלה של הפעוטות. במקרה כזה, ניתן להשאיר להם את אותם הצעצועים.\n\n** צעצועים מומלצים: משחקי בניה (לגו למשל), חותמות, עפרונות משולשים, פאזלים מגנטיים, חרוזים, משחקים שדורשים זיכרון ראייתי (משחק הזיכרון, דומינו), ושוב – ספרים, ספרים, ספרים.\n\nגילאי בית הספר המוקדמים (5-7): עכשיו הילדים מתחילים לעבוד ולשחק יחד, גם במשחק תחרותי. קבוצת השווים הופכת לחשובה יותר. הם גם בונים את היצירתיות והמיומנויות שלהם באמצעות המשחק: למידה, פתרון בעיות וריכוז ותקין.\n\n** משחקים מומלצים: משחקי בנייה והרכבה (לגו למשל), שעת שיא, מנקלה, משחקי קלפים (כמו טאקי, פיקולינו), משחקי מסלול ואסטרטגיה (למשל לוטי קרוטי), שימוש בחומרים שונים ומגוונים – עפרונות צבעוניים, צבעי פנדה, צבעי גואש, צבעי מים.
מאמרים קשורים
סגירה
פוסטים אחרונים
תגובות אחרונות
- מורן על גמול אך לא מקקי
- תהילה על פליטות בקרב תינוקות
- אלי ביטון על פליטות בקרב תינוקות
- דיקלה על גמילה מחיתולים – שיתוף פעולה במסגרת החינוכית
- הילה סרויה על פליטות בקרב תינוקות